Ünitem ile İlgili Bir Sunuş Hazırlamak
Ünitemize ilişkin sunumda; ünite özetine, hedeflediğimiz içerik ve öğrenme amaçlarına (kazanımlara)*, Öğretim Programı Tasarım Soruları**na ve değerlendirme zaman çizelgesi***ne yer vermeliyiz. Örnek sunumları inceleyebilirsiniz.
- Unit_Portfolio_Presentation.ppt
- Ogretmen_Unit_Portfolio_Presentation.ppt
- Romeo_Unit_Portfolio_ Presentation.ppt
*Öğrenme Amaçları Değerlendirme Tablosu
4 |
3 |
2 |
1 |
Öğrenme amaçları, içerik ile birlikte 21. Yüzyıl Becerilerini de içerir |
|||
İçerik ile birlikte üst düzey düşünme ve 21. Yüzyıl becerilerini de içeren öğrenme amaçları belirledim/geliştirdim. |
İçerik ile 21. Yüzyıl ve üst düzey düşünme becerilerini ilişkilendiren öğrenme amaçları belirledim/geliştirdim. |
İçerikle ilgili öğrenme amaçları belirledim/geliştirdim. |
Öğrenme amaçlarım alt düzey becerilere ve bilgilere yöneliktir. |
Öğrenme amaçları içeriği destekler |
|||
Amaçlarım öğrencilerin ne öğreneceğini açıkça belirtmektedir. Ünitemde hedeflenen konu başlıklarıyla tutarlıdır. |
Amaçlarım öğrencilerin ne öğreneceğini belirtmektedir. Ünitemde hedeflenen konu başlıklarıyla ilişkilidir. |
Bazı amaçlarım, hedeflenen konu başlıklarına ilişkin öğrencilerin ne öğreneceği yerine gerçekelştirilmesi gerkeen görevleri açıklamaktadır. |
Amaçlarım hedeflenen konu başlıkları ile pek ilgili olmayan görevleri tanımlamaktadır. |
Öğrenme amaçları değerlendirilir |
|||
Bütün amaçlarım ünite boyunca çeşitli stratejiler ve araçlar kullanılarak değerlendirilir. |
Bütün amaçlarım ünite boyunca değerlendirilir. |
Amaçlarımın çoğu ünite boyunca değerlendirilir. |
Bazı amaçlarım ünite boyunca değerlendirilir. |
**Öğretim Programı Tasarım Soruları, projelerin, işlenmesi planlanan temel konular üzerinde odaklanmasını sağlar. Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini kullanmalarına, temel kavramları anlamalarına ve ele alınan konuları anlamlı biçimde yapılandırmalarına yardımcı olur. Öğretim Programı Tasarım Soruları, Temel, Ünite ve İçerik sorularından oluşur:
- Temel Sorular , yaratıcı fikirleri içeren, merak uyandıran, çok genel, açık uçlu sorulardır. Genellikle bir disiplin içindeki ya da disiplinler arasındaki konuların birbirleriyle nasıl bağlantılı olduklarını gösterir.
- Ünite Soruları Temel Sorunun cevaplandırılmasına yardımcı olan, en az Temel Soru kadar merak uyandıran, Temel Soru ile ünite arasındaki ilişkinin anlaşılmasına yardımcı olacak nitelikte açık uçlu sorulardır. Ünite Soruları da evet-hayır türü cevapları olmayan, öğrencileri araştırmaya, sorgulamaya yönelendiren türdedir.
- İçerik Soruları ise çok net ve açık cevapları olan sorulardır. Genellikle herhangi bir sınavda karşılaşılabilecek türden, aktarılan bilginin açıklanması, betimlenmesi ve tanımlanması gibi hatırlamayı içeren sorulardır. Bu sorular genellikle ünitede ele alınacak konu başlıkları ve hedeflenen öğrenme amaçlarıyla (kazanımlarla) birebir eşleşir. Temel ve Ünite sorularını desteklemeleri nedeniyle son derece önemlidirler.
İyi düşünülmüş Temel ve Ünite Soruları, öğrencilerde merak ve sorgulama isteği oluşturmanın yanı sıra İçerik Sorularının daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu nedenle Temel ve Ünite Sorularınız, Ürün Dosyanızda yer vereceğiniz içeriği ve öğretim stratejilerini belirlemede önemli rol oynayacaktır.
***Öğrenci Gereksinimlerini Belirleme Değerlendirme Aracı Denetim Listesi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Değerlendirme araçları ve planı ile ilgili detaylı bilgiye bu dosyadan erişebilirsiniz.Değerlendirme zaman planı.doc
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...